3 min lesing
Selv etter at maskinen(e) er godt på plass på kontoret, får vi ofte inn en del spørsmål. Vi har samlet de vanligste her, så se gjerne om du får svar på det du lurer på før du ringer kundeservice.
På morgenen hver dag skal maskinoperatøren sette på en kjapp gjennomskylling av maskinen. Én gang i uka må du også sette på en litt mer omfattende tablettrens. Selv om vi sier «omfattende» her, er det ikke snakk om mer enn et par minutter. Noen maskiner vil ha forskjellige renseprosedyrer, men her vil du få grundig opplæring og kan alltid ta kontakt med oss hvis du har flere spørsmål.
Dersom du har en maskin med ferskmelk, må særlig rørene som fører melken over i maskinen gjennomskylles og renses grundig hver dag.
Alle maskinene vi selger nye i dag kommer med touch-skjerm, og det betyr at brukermanualen ligger bygget inn i maskinen. Eldre maskiner, hvis dere for eksempel kjøper brukt, kommer med brukermanual. Slå opp det du lurer på der først, men slå gjerne på tråden om ikke du finner svar.
Vi anbefaler at dere bestiller ingredienser for åtte eller tolv uker av gangen.Som holder til vi er innom neste gang. Ettersom vi sender en servicemedarbeider tekniker for å kjøre service på maskinen hver åttende til tolvte uke, kan han/hun ta med produkter, så dere slipper å betale for frakt og sparer miljøet. Har dere en serviceavtale som innebærer hyppigere service, kan dere også få levert ingredienser oftere.
All kaffen kommer med utløpsdato på posen, men prøv å ikke åpne mer enn én pose av gangen. Etter en uke vil den mest optimale aromaen være borte, og kaffen vil smake litt dårligere. Det er ikke farlig, men handler bare om å få mest smak ut av ingrediensene.
Ved endt installasjon limer vi et kundeservice-kort med kundenavn og -nummer på innsiden av maskinen. Les av dette nummeret når du ringer oss, så finner vi enklere fram til din avtale og maskin.
Du kan bestille kaffe på nett, så fort du oppretter en konto i vår salgsportal. Følg knappen der det står «Salgsweb» øverst i høyre hjørne på hjemmesiden vår.
Hvis du har vokst ut av eksisterende løsning eller dagens løsning er for stor, tar vi dialogen på telefon. Hvis du virkelig vil, er det også mulig å bytte maskin, men du må regne med en del ekstrakostnader. Kontrakten tar utgangspunkt i at du er bundet til maskinen(e) du har valgt i 3–5 år. Hør med vår kundeservice om du mener det er verdt det.
Du kan kontakte oss via chat på nettsiden vår, eller ringe kundesenter på 404 53 000.
Her finnes det litt forskjellige løsninger, men normalen er at du faktureres for leieavtale i forkant av hvert kvartal. Andre produkter faktureres løpende etter levering.
Som del av serviceavtalen kan flytting av kaffemaskinen uten å involvere v:aroma-personell bryte med garantibestemmelsene. Kontakt derfor oss om du trenger å flytte den, enten via chat eller telefon.
Maskinen din er bundet mot et leveringspåbud som regulert i driftsavtalen din. Har du den ikke for hånden, kan du ta kontakt med oss for en kopi. Likevel burde det ikke være noe problem om du ønsker annen kaffe, siden v:aroma har bransjens bredeste sortiment av kaffesorter. Vi har noe for alle ganer.
De fleste problemer kan løses øyeblikkelig via telefonsupport, så her er det kun snakk om tiden det tar før du får oss på tråden. Dersom det er behov for å få en tekniker til arbeidsplassen din, er responstiden regulert i driftsavtalen din.
Kaffemaskiner trives best når de brukes. Når en kaffemaskin står lenge stille og ubrukt, vil det være mulig at plast- og gummikomponenter tørker ut. Ved kortere perioder kan dere bare trekke ut stikkontakten, men er det snakk om et litt lengre tidsrom må dere kontakte kundeservice for nedstengning av maskinen. Pass på å rense den før tekniker kommer for å tømme og stenge den ned.
Da sender du bare en e-post med ditt kundenummer og din nye fakturaadresse til kundeservice@varoma.no